Mamy już firmową stronę internetową i co dalej? Jak rozkręcić biznes kiedy nie dysponujemy zbyt dużymi środkami finansowymi? Dobrym rozwiązaniem jest bardzo popularny w Polsce Facebook. Jednak na początku ustalamy tzw. plan działania. Gdy przeglądamy Facebooka to wydawać by się mogło, że informacje możemy wrzucać wszędzie jak leci. Nic mylnego gdyż, po pierwsze zakładając fanpage’a warto poznać jego funkcjonalności, moderowanie postów, możliwości ustawiania kampanii reklamowych. Każdy nowy biznes należy przyporządkować do odpowiedniej kategorii tematycznej, podać dane firmy i dane do kontaktu. Zamieścić fotografię w tle i profilową.
Gdy profil już jest gotowy, to kto będzie nim zarządzał. Na Facebooku mamy wiele możliwości wyboru, a każda z nich daje większe lub mniejsze uprawnienia i należy to ustalić. Na stronie firmowej umieszczamy ikonkę informującą, że jesteśmy na Facebooku. Po kliknięciu użytkownik zostaje automatycznie przekierowany na nasz profil. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się również gdy prowadzimy bloga, gdyż użytkownik zostaje przeniesiony do informacji, która go zaintrygowała.
Jakie powinny być posty, aby zainteresowały szerszą grupę internautów? Nasze posty powinny zawierać ciekawą grafikę, zdjęcie lub film. Ważne by wiązały się z nimi jakieś emocje, bo to właśnie one sprawiają, że zainteresowanie rośnie. Posty zbyt długie mogą zniechęcać, więc jeśli informacje wymagają szerszego omówienia, zamieszczamy odnośnik „więcej”. Dobrze sprawdza się forma zapytania, żartu, zagadki czy konkursu – to bardzo błyskotliwe prawda? I właśnie o to chodzi. Ważny także jest czas publikacji, zwykle najlepszym wyborem są godziny popołudniowe, bo to właśnie wtedy najwięcej internautów odwiedza Facebooka. Jeśli pod postami pojawią jakieś komentarze to odpowiadamy na nie koniecznie. Bierzemy także udział w dyskusjach tematycznych. Promocja w socjal mediach to nie tylko pisanie postów, ale aktywny udział w dyskusjach jednak tylko tematycznych. Nie jest korzystne udzielanie się w dyskusjach politycznych czy tematach wywołujących kontrowersje.
Na początku możemy kierować się intuicją w działaniach promocyjnych naszego fanpage’a. Facebook daje nam możliwość sprawdzania statystyk działania naszego profilu firmowego i warto z niego korzystać. Może nam to bardzo ułatwić pracę, pozwoli docierać do jeszcze większej liczby odbiorców, a przede wszystkim pomoże dostosować się do ich potrzeb.
Jeśli potrzebujesz profesjonalnej obsługi swojego fanpage’a, koniecznie przeczytaj Social media i prowadzenie profilu na Facebooku.
Utrzymanie aktualnej i atrakcyjnej strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla skutecznego przyciągania użytkowników oraz osiągania …
Automatyczne wysyłanie maili w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie dla efektywnej komunikacji z klientami oraz …
Panel administracyjny PrestaShop 1.7 to narzędzie niezwykle przydatne dla właścicieli sklepów internetowych opartych na tej …
Skontaktuj się z nami