Strony produktowe – optymalizacja Jak zainteresować Klienta ofertą w internecie

Jak zwiększyć sprzedaż, czyli jak osiągnąć sukces sklepu internetowego. Wartościowe strony produktowe zależą od wielu czynników. Jednym z nich i bardzo ważnym jest optymalizacja, czyli prostota, czytelność i funkcjonalność.

Strony produktowe – optymalizacja

Strony internetowe bez optymalizacji są słabsze, źle oceniane w wyszukiwarkach, przez co ich widoczność spada. Często brakuje zdjęć, ciekawych, rzeczowych opisów i dobrej nawigacji. Dobry opis to podstawa. Opis powinien być jasny i konkretny i nie skopiowany ze strony producenta lub innych stron. Takie działanie wyróżnia sklep w rankingach wyszukiwania. Czasami producent danego produktu wymaga kopiowania oryginalnego opisu, jednak można zawsze dodać jeszcze coś od siebie używając języka korzyści. Należy także pamiętać, aby w opisie używać słów kluczowych i nagłówków H1, H2 oraz wprowadzić możliwość oceny produktu.

Ważnym elementem są zdjęcia. Warto zwrócić uwagę, aby były wyraźne i oddawały realny wygląd produktu. Dobrze gdy fotografie mają takie samo tło, wprowadza to porządek i estetyczny wygląd. Czyli zwyczajnie przyjemnie się ogląda. Warto zadbać aby zdjęcie było dobrej jakości i wprowadzić możliwość powiększenia, gdyż klienta zwykle interesują detale. Zasadniczą kwestią w optymalizacji jest czas ładowania strony i należałoby kompresować fotografie tak by nie zajmowały dużo miejsca. I uwaga – zawsze pamiętamy o nazywaniu obrazów i atrybutach alt.

Adres URL stron internetowych

Adresy URL stron internetowych nie powinny być zbyt zawiły i długi. Należy zawrzeć w nim słowo kluczowe tj. nazwę produktu i jego ścieżkę. Zazwyczaj adres jest prosty, łatwy do zapamiętania i przyjazny użytkownikowi. Strony produktowe zwykle pozycjonuje się na maks ymalnie 10 fraz kluczowych. W związku z tym, iż zawierają one mało teksu, aczkolwiek zdarza się zobaczyć bardzo rozbudowane opisy. Wybrane słowa kluczowe umieszcza się w tytule, opisie i meta-tagach w tekście źródłowym strony internetowej.

Strony produktowe często linkujemy zewnętrznie. To znaczy dodajemy link  lub slider w opisie danego produktu. Bardzo modnym i dobrym rozwiązaniem jest umieszczanie podobnych produktów w wyborze. Wskazywanie co wybrali inni użytkownicy lub umieszczanie przycisku np. bestseller,  najczęściej kupowane czy polecane.

Projekt graficzny i spójność wizualna

Na wybór danego sklepu internetowego składa się także jego wygląd, estetyczny, czytelny, ze starannie dobraną kolorystyką, układem produktów, promocjami. Jeśli chodzi o design to tu rolę odgrywa grafik, któremu zlecamy wykonanie strony internetowej. Warto zadbać aby przyciski takie jak dodaj do koszyka były  dobrze wyeksponowane. Idealnym rozwiązaniem jest pokazywanie ikonki koszyka wraz z dodanymi artykułami i ich ceną, oraz komunikatem o kosztach wysyłki. Czasem informacja, że do darmowej wysyłki brak paru złotych spowoduje, że klient doda do koszyka kolejny produkt.

Cena jest ważnym elementem w zasadzie decydującym o zakupie. Należy ją  wyróżnić. Nie wolno ukrywać żadnych dodatkowych kosztów, gdyż może to zniechęcić klienta. Cena od początku do końca musi być przejrzysta.

Liczba użytkowników mobilnych znacznie rośnie i dobrze byłoby zadbać o to by strona produktowa była responsywna i przyjazna właśnie dla nich. Na atrakcyjność sklepów internetowych składa się więcej argumentów jednak to podstawowa pigułka której warto przestrzegać.

Zainteresowało Cię tematyka profesjonalnych sklepów internetowych? Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą tworzenia sklepów internetowych.

Zobacz równięż inne artykuły z działu aktualności

Potrzebujesz profesjonalnej reklamy w internecie Pokażemy Twoje najlepsze strony

Bezpłatna wycena
Facebook Twitter Kontakt Skontaktuj się z nami
Strony internetowe Ostróda Strony internetowe Morąg Strony internetowe Szczytno Strony internetowe Iława
Estymo

10-691 Olsztyn
ul. Gębika 22/10

e-mail: biuro@estymo.pl
Polityka prywattności
Mapa strony

Wyjście
Przewiń na górę