Jak zwiększyć sprzedaż, czyli jak osiągnąć sukces sklepu internetowego. Powodzenie w prowadzeniu stron produktowych zależy od wielu czynników. Jednym z nich i bardzo ważnym jest optymalizacja, czyli prostota, czytelność i funkcjonalność. Strony internetowe bez optymalizacji są słabsze, źle oceniane w wyszukiwarkach, przez co ich widoczność spada. Często brakuje zdjęć, ciekawych, rzeczowych opisów i dobrej nawigacji. Dobry opis to podstawa. Opis powinien być jasny i konkretny i nie skopiowany ze strony producenta lub innych stron. Takie działanie wyróżnia sklep w rankingach wyszukiwania. Czasami producent danego produktu wymaga kopiowania oryginalnego opisu, jednak można zawsze dodać jeszcze coś od siebie używając języka korzyści. Należy także pamiętać, aby w opisie używać słów kluczowych i nagłówków H1, H2 oraz wprowadzić możliwość oceny produktu.
Ważnym elementem są zdjęcia. Warto zwrócić uwagę, aby były wyraźne i oddawały realny wygląd produktu. Dobrze gdy fotografie mają takie samo tło, wprowadza to porządek i estetyczny wygląd. Czyli zwyczajnie przyjemnie się ogląda. Warto zadbać aby zdjęcie było dobrej jakości i wprowadzić możliwość powiększenia, gdyż klienta zwykle interesują detale. Zasadniczą kwestią w optymalizacji jest czas ładowania strony i należałoby kompresować fotografie tak by nie zajmowały dużo miejsca. I uwaga – zawsze pamiętamy o nazywaniu obrazów i atrybutach alt.
Adresy URL stron internetowych nie powinny być zbyt zawiły i długi. Należy zawrzeć w nim słowo kluczowe tj. nazwę produktu i jego ścieżkę. Zazwyczaj adres jest prosty, łatwy do zapamiętania i przyjazny użytkownikowi. Strony produktowe zwykle pozycjonuje się na maks ymalnie 10 fraz kluczowych. W związku z tym, iż zawierają one mało teksu, aczkolwiek zdarza się zobaczyć bardzo rozbudowane opisy. Wybrane słowa kluczowe umieszcza się w tytule, opisie i meta-tagach w tekście źródłowym strony internetowej.
Strony produktowe często linkujemy zewnętrznie. To znaczy dodajemy link lub slider w opisie danego produktu. Bardzo modnym i dobrym rozwiązaniem jest umieszczanie podobnych produktów w wyborze. Wskazywanie co wybrali inni użytkownicy lub umieszczanie przycisku np. bestseller, najczęściej kupowane czy polecane.
Na wybór danego sklepu internetowego składa się także jego wygląd, estetyczny, czytelny, ze starannie dobraną kolorystyką, układem produktów, promocjami. Jeśli chodzi o design to tu rolę odgrywa grafik, któremu zlecamy wykonanie strony internetowej. Warto zadbać aby przyciski takie jak dodaj do koszyka były dobrze wyeksponowane. Idealnym rozwiązaniem jest pokazywanie ikonki koszyka wraz z dodanymi artykułami i ich ceną, oraz komunikatem o kosztach wysyłki. Czasem informacja, że do darmowej wysyłki brak paru złotych spowoduje, że klient doda do koszyka kolejny produkt. Cena. Jest ona najważniejszym elementem w zasadzie decydującym o zakupie. Należy ją wyróżnić. Nie wolno ukrywać żadnych dodatkowych kosztów, gdyż może to zniechęcić klienta. Cena od początku do końca musi być przejrzysta.
Liczba użytkowników mobilnych znacznie rośnie i dobrze byłoby zadbać o to by strona produktowa była responsywna i przyjazna właśnie dla nich. Na atrakcyjność sklepów internetowych składa się więcej argumentów jednak to podstawowa pigułka której warto przestrzegać.
Zainteresowało Cię tematyka profesjonalnych sklepów internetowych? Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą tworzenia sklepów internetowych.
Utrzymanie aktualnej i atrakcyjnej strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla skutecznego przyciągania użytkowników oraz osiągania …
Automatyczne wysyłanie maili w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie dla efektywnej komunikacji z klientami oraz …
Panel administracyjny PrestaShop 1.7 to narzędzie niezwykle przydatne dla właścicieli sklepów internetowych opartych na tej …
Skontaktuj się z nami