Często padają pytania o samodzielne i darmowe pozycjonowanie strony internetowej i czym tak naprawdę jest pozycjonowanie. W tym artykule chciałbym opisać cały proces i możliwości. Główna zasada jeśli chodzi o pozycjonowanie stron www to albo poświęcisz temu dużo czasu albo zlecisz to fachowcom co wiąże się z inwestycją pewnych środków finansowych. Jeżeli dopiero zaczynasz i chciałbyś wy pozycjonować swoją stronę na frazę np. noclegi, tanie wczasy, wczasy nad morzem radzę zapomnieć o próbach samodzielnego pozycjonowania najlepiej zlecić to fachowcom. W grę wchodzą frazy nie tak bardzo konkurencyjne, frazy regionalne, np. fryzjer Olsztyn, remonty Olsztyn itd..
Przede wszystkim należy precyzyjnie określić cel i zamierzone efekty naszych zabiegów. Za przykład posłuży mi tutaj strona www zakładu fryzjerskiego znajdującego się w Olsztynie. W ustaleniu odpowiednich fraz, na na które będziemy pozycjonować naszą stronę internetową, może być pomocna konkurencja. Warto zapoznać się i sprawdzić na jakie frazy nasi konkurenci pozycjonują swoje strony. Kolejna sprawa to trzeba się zastanowić co wpisałbym w wyszukiwarkę chcąc odnaleźć nasz zakład fryzjerski. Ilość fraz również ma tu znaczenie, nie może to być jedna fraza, 10 fraz do pozycjonowania to również zbyt wiele, zacznijmy od 4 fraz np. fryzjer Olsztyn, fryzjer damski Olsztyn, fryzury ślubne Olsztyn, fryzjer Jaroty Olsztyn. Oczywiście po odniesionym sukcesie możemy dokładać dowolna ilość fraz ale od czegoś trzeba zacząć. Do sprawdzenia, pod jakie frazy pozycjonuje się konkurencja, istnieje wiele narzędzi np. https://monitorbacklinks.com/seo-tools/free-backlink-checker , dostarcza nam informacje o ilości linków, stron z których one wychodzą oraz anchorów tych linków (fraz na które pozycjonuje się dana strona). Narzędzie to nie jest bardzo precyzyjne ale da nam potrzebną wiedzę i ogólny pogląd na sprawę i pomoże w określeniu celu pozycjonowania naszej strony.
Dlaczego analiza konkurencji jest taka ważna. Jeśli nie ma konkurencji lub nasze frazy są mało konkurencyjne praktycznie bez żadnych zabiegów nasza strona pojawi się na pierwszym miejscu w Google. Np. fraza: fryzjer Olsztyn, ulica Gębika 19/12, nie ma w ogóle konkurencji ponieważ tylko nasz lokal znajduje się pod takim adresem ale również mało osób wpiszę w wyszukiwarkę tak precyzyjną frazę. Dobra analiza konkurencji w pozycjonowaniu pozwoli nam na odpowiedź co należy zrobić aby wyprzedzić stronę internetową konkurenta.
Wcześniej podane narzędzie da nam ogólny zarys zaplecza i linków, które prowadzą do strony www konkurenta. Jeżeli strona, którą chcemy wyprzedzić ma 10 000 linków oznacza to, że jest pozycjonowana i trzeba będzie włożyć w pozycjonowanie trochę wysiłku. Nie oznacza to, że musimy zdobyć 10 001 linków, możemy wyprzedzić taką stronę zdobywając mniej lecz bardziej wartościowe linki do naszej strony internetowej, która pozycjonujemy. Analiza konkurencji nie kończy się na sprawdzeniu linków prowadzących do strony www konkurencji. Należy zbadać całą stronę, którą chcemy wyprzedzić. Musimy tu wziąć pod uwagę strukturę takiej strony, ilość i jakość treści, obrazy, poprawność kodowania HTML,wiek domeny, przede wszystkim skupmy się jednak na treści występującej na stronie internetowej konkurenta. Kolejnym krokiem będzie porównanie zebranych informacji do naszej strony www. Pozycjonowanie stron internetowych porównałbym do partii szachów. Sukces składa się z dużej ilości czynników, całą grę możemy wygrać jednym pionkiem lecz musimy maksymalnie zwiększać swoje szanse na wygraną co także ułatwi nam sprawę. Analiza konkurencji w pozycjonowaniu stron www to nic innego jak sprawdzenie jakie figury posiada nasz przeciwnik.
Jeżeli nie mamy jeszcze strony www to nasz wybór jest ograniczony do zakupu domeny. Domena również ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, czyli w naszym przypadku najlepszą domena byłaby domena zawierająca frazę kluczową czyli np. fryzjer-olsztyn.pl. Idealnym rozwiązaniem w naszym przypadku byłby zakup takiej domeny od kogoś, domena miałaby np. 10 lat i Pagerank 4.
Zaletą stworzenia nowej strony jest to, że od początku do końca może ona być stworzona pod dane frazy do pozycjonowania. Przy budowie strony www musimy zwracać uwagę na ten bardzo istotny element pozycjonowania. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą budowy stron internetowych od początku do końca pod dane frazy do pozycjonowania, więcej informacji znajdziesz w naszej ofercie tworzenia stron internetowych.
Na pewno tańszym rozwiązaniem jest przebudowa istniejącego serwisu lecz ogranicza się ona zwykle do przebudowy samej treści strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Usunięcia rażących błędów w kodzie HTML i CSS. Do sprawdzenia poprawności strony www polecam http://validator.w3.org/ , gdzie w łatwy sposób możemy sprawdzić ile błędów zawiera nasza strona internetowa. Znowu jest to tylko element pozycjonowania, znam wiele stron, które zawierają bardzo dużą ilość błędów a stoją na wysokich pozycjach.
Czy strona bez treści i fatalnie wykonana może się dobrze pozycjonować? Odpowiedź brzmi tak lecz wtedy musimy postawić na inne elementy na naszej szachownicy pozycjonowania, czyli linki. Aby zwiększyć swoje szanse na powodzenie w pozycjonowaniu należy dbać o każdy element na który mamy wpływ.
Treść strony internetowej, która pozycjonujemy ma bardzo duże znaczenie. Nawiązując do porównania gry w szachy, treść to król na naszej szachownicy. Zacznijmy od budowy wartościowej treści naszej strony www. Informacje zawarte na witrynie www musi być oryginalna, nie można kopiować treści z innych stron. Google ukaże naszą stronę internetową jeśli jej treść będzie kopią z innej strony www. Treść musi być wyczerpująca, a więc artykuły powinny być jak najbardziej na temat oraz nie powinny składać się z dwóch zdań. Bardzo dobrze jeśli w tekście pojawią się linki do innych stron internetowych oraz obrazy również odpowiednio nazwane i opisane atrybutami „alt” – tekst alternatywny dla danego obrazu. Tytuł podstrony i nagłówków mają znaczenie i treść musi być rozwinięciem danych nagłówków jaki i samego tytułu całej podstrony. Kolejną bardzo ważną sprawa to ilość fraz kluczowych użytych w treści, nie może być ich ani za dużo ani za mało, 1,5 do 3% tekstu to nasze frazy kluczowe. Zbudowane przez Estymo – strony www Olsztyn, witryny internetowe posiadają wbudowane moduły do analizy treści danego artykułu. Moduł ten pozwala na prostą analizę budowy naszej podstrony i jej treści pod kątem pozycjonowania. Nie ma znaczenia wielkość liter przy użyciu fraz kluczowych czyli Fryzjer Olsztyn = fryzjer Olsztyn. Warto też stosować odmianę danej frazy kluczowej. Ogólnie rzecz biorąc nasze teksty muszą być jak najbardziej naturalne i zawierać odpowiednie frazy do pozycjonowania.
Mamy już atrakcyjną treść na naszej stronie, teraz trzeba upewnić Google, że nasza treść jest wartościowa i inni użytkownicy polecają zawartość naszej strony a więc „głosują” na naszą stronę www. Głosy te wpływają na pozycję naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Linki do pozycjonowanej strony www to królowa na naszej szachownicy. Kiedyś zdobywanie linków polegało na zasadzie „czym więcej tym lepiej”. Algorytmy Google cięgle się zmieniają, ma to na celu wykluczenie sztucznie pozycjonowanych stron, wykluczenie systemów do wymiany linków, a więc nie ilość a przede wszystkim jakość zdobywanych linków do pozycjonowanej przez nas strony internetowej.
Przede wszystkim zdobywajmy linki tematyczne z wartościowych stron, zacznijmy od katalogowania naszej strony, warte polecenia katalogi stron to np.:
Nie starajmy się umieścić naszej strony w jak największej liczbie katalogów, lecz starajmy się o jak najlepszą jakość danego katalogu i oryginalny tekst naszego wpisu. Listę wartościowych katalogów możemy znaleźć pod adresem http://przemekbednarz.pl/spis-katalogow-stron/
Tak samo jak w przypadku katalogów, udzielamy się na forach w tym przypadku fryzjerskich, przemycając linki do pozycjonowanej strony w stopce czy w treści danego wpisu. Rejestrujemy się i wpisujemy wyłącznie w wartościowych forach internetowych.
Bierzemy udział w blogach tematycznych i komentujemy dane artykuły. Często wartościowy komentarz może być obdarzonym linkiem.
Na wielu stronach istnieje możliwość publikacji całych artykułów tematycznych. W ten sposób również możemy zdobyć wartościowe linki do naszej strony www.
Kolejnym etapem zdobywania wartościowych linków do pozycjonowanej przez nas strony jest wymiana linków. Na ten etap musimy zapracować, tak żeby nasza strona miała już jakąś wartość dla naszego partnera. Proponujemy wymianę linków salonom fryzjerskim z innych miast. Nie ma tu obawy o konkurencję, ponieważ nikt z Krakowa nie skorzysta z salonu fryzjerskiego w Olsztynie a w ten sposób obie strony na tym korzystają. Linki prowadzące do innych stron umieszczaj w dolnej części swojej strony, nie przesadzaj z ilością linków na stronie, którą pozycjonujesz.
Kolejnym etapem pozycjonowania naszej strony będzie udział w portalach społecznościowych a więc Social Media. Przede wszystkim tworzymy profil naszego salonu fryzjerskiego na Facebooku, Twitterze i Google +. Nasza strona powinna być powiązana z tymi portalami, powinniśmy mieć możliwość publikacji materiałów z pozycjonowanej strony internetowej na np. Facebooku.
Obecnie bardzo łatwo i za darmo możemy stworzyć blogi, gdzie będziemy publikować informacje a z nimi linki do pozycjonowanej strony. Dwa przykłady darmowych blogów:
Blogi dają nam praktycznie nie ograniczone możliwości publikowania wartościowych treści i zdobywania wartościowych linków dla naszej pozycjonowanej strony www. Kolejnym etapem może być katalogowanie i zdobywanie linków prowadzących do naszych blogów. Budowanie zaplecza do pozycjonowania naszej strony. Linki do swojej strony umieszczaj w treści artykułów.
Powyższe przykłady są jedynie podstawowymi informacjami dotyczącymi pozycjonowania strony internetowej. Szukaj nowych dobrych rozwiązań, uzbrój się w cierpliwość, efekty Twojej pracy nie pojawią się natychmiast. Nie bierz udziału w systemach wymiany linków czy np. automatycznym katalogowaniu stron www.
Podczep swoja stronę do Google Analitics http://www.google.com/analytics/ aby śledzić skutki pozycjonowania strony a także zanalizuj pozycjonowaną stronę internetową narzędziami dla webmastera link. Znajdziesz tam wiele wskazówek oraz podczepisz mapę strony.
Zapraszam również do zapoznania się z naszą ofertą pozycjonowania stron.
Utrzymanie aktualnej i atrakcyjnej strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla skutecznego przyciągania użytkowników oraz osiągania …
Automatyczne wysyłanie maili w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie dla efektywnej komunikacji z klientami oraz …
Panel administracyjny PrestaShop 1.7 to narzędzie niezwykle przydatne dla właścicieli sklepów internetowych opartych na tej …
Skontaktuj się z nami