Muzyka pobudza, muzyka leczy, muzyka łączy ludzi. To wszystko prawda. Często podczas pracy czy innych obowiązków lubię posłuchać muzyki. Ale czy umieszczanie jakiegoś utworu na stronie internetowej to dobry pomysł? Zapewne na stronie zespołu muzycznego jest jeszcze do przyjęcia, natomiast na ciekawym blogu, czy witrynie medycyny estetycznej już nie.
Moda na strony internetowe z podkładem muzycznym to lata dziewięćdziesiąte. Wtedy powstawały pierwsze strony www w naszym kraju. W tamtych czasach nikogo nie dziwił fakt, że coś tam w tle gra, powiem więcej, że było to pozytywne zjawisko i większości się podobało. Obecnie serwowanie użytkownikowi muzyki z automatu nie tylko wyszło z mody, ale zwyczajnie przeszkadza i szkodzi. Dodatkowo taki proceder jest sprzeczny ze standardami W3C i ma negatywny wpływ na UX oraz dostępność witryny. Wraz z rozwijającą się technologią oczekiwania użytkownika rosną. Chce mieć kontrolę nad tym co czyta i ogląda. Nie lubi, gdy jest atakowany dookoła autoodtwarzającymi się filmami, reklamami lub muzyką. Jeśli nawet znalazłby na danej stronie interesujące treści, to nie będzie ich szukał, a zwyczajnie od razu wyłączy atakujący go hałas. Wyobraźmy sobie osobę z dysfunkcją wzroku, która korzysta z programu głosowego i odwiedza stronę, gdzie odtwarza się inny dźwięk. Zupełnie nie zrozumie o co tu chodzi, mało tego, będzie problem żeby ten zapętlający się dźwięk wyłączyć.
Wiadomo że o gustach się nie dyskutuje i właśnie dlatego nie warto wrzucać na stronę czegoś co Tobie się podoba. Jeśli już chcesz to zrobić to wrzuć linka, napisz o tym. Jak ktoś będzie zainteresowany to z pewnością zajrzy. W innym przypadku każdy, komu nie przypadnie dany utwór do gustu, zwyczajnie opuści Twoją stronę. Lubisz pracować w ciszy? Pracujesz czasem wieczorem lub w nocy? I nagle otwierasz stronę www i hałas budzi dzieci, albo tak się przestraszyłeś, że wylała Ci się kawa. I Co? Zdenerwowany wyłączasz to i kończy się przyjemna praca. Jak ktoś chce posłuchać muzyki w czasie pracy, to włączy sobie np. Spotify i wybierze to co lubi. Po co przeszkadzać, to naprawdę nikomu nie służy.
Wiele czynników wpływa na szybkość ładowania strony internetowej, a jednym z nich są pliki graficzne i multimedialnie ,a przede wszystkim ich waga. Pliki multimedialnie zwykle ważą dużo. Umieszczanie muzyki, czy reklamy spowolni stronę. Jeśli użytkownik zbyt długo będzie czekał, to zwyczajnie się znudzi i wyłączy Twoją www. Pamiętaj, że możesz w ten sposób stracić potencjalnego klienta.
Jeśli zależy Ci na odwiedzających Twojego bloga, lub nie chcesz tracić klientów to nie zamieszczaj autoodtwarzania na własnej witrynie. Chcesz wstawić film itp. to pozwól aby użytkownik sam mógł decydować, czy chce go obejrzeć lub posłuchać.
Olsztyn to fantastyczne miasto, stolica województwa warmińsko mazurskiego. Mieszkam tu prawie od trzydziestu lat i nie zamieniłabym go na żadne inne miasto. Jest najlepszym …
Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez internetu, zwłaszcza to najmłodsze pokolenie. A przecież zaledwie pół wieku temu nawet przez myśl nam nie przeszło, że …
Ok 60% stron internetowych w sieci, i liczba ich ciągle rośnie, opartych jest o system zarządzania treścią WordPress. Jednak to nie tylko strony internetowe. …
NaszCar – opis realizacja witryny www Na stronie głównej serwisu umieściliśmy najważniejsze elementy wchodzące w skład serwisu samochodowego NaszCar. Przedstawione zostały główne atutu firmy, …
NaszCarMika – opis realizacja strony internetowej W przypadku tej realizacji naszym głównym zadaniem było pokazanie przepięknych schodów jakie tworzy Pan Adam w swojej pracowni …
Mika schodyProjektujemy i tworzymy nowoczesne, responsywne oraz zoptymalizowane strony i sklepy internetowe. Oferujemy: strony www Olsztyn, pozycjonowanie stron, strony internetowe Olsztyn, sklepy internetowe Olsztyn, fotografię na potrzeby stron, szablony allegro.
Estymo
tel.: 501 146 031
tel.: 502 243 838
e-mail: biuro@estymo.pl