Strona główna » Aktualności » O czym watro pamiętać otwierając Sklep Internetowy

O czym watro pamiętać otwierając Sklep Internetowy

O czym watro pamiętać otwierając Sklep Internetowy

Obecnie mamy na rynku niezliczoną ilość sklepów internetowych z bardzo szeroką ofertą. Jednak wszystkie obowiązki związane z działalnością owych sklepów nie wyglądają już tak różowo. Na co należy zwrócić uwagę oprócz dbałości o klienta i wysyłania produktów? No cóż, jest to cały zestaw działań potrzebnych do łatwego zarządzania sklepem.

Szata graficzna sklepu internetowego

Wygląd danego sklepu powinien odzwierciedlać charakter prowadzonej przez nas działalności. Jeśli będziemy sprzedawać antyki, dobrze by było, by sklep miał klasyczny, zabytkowy styl. Jednak gdy będą to najnowsze smartfony, świetnie pasował by design technicznie nowoczesny.  Należy określić grupę docelową naszej branży i dostosować stronę sklepu internetowego do profilu klienta. Szata graficzna sklepu powinna podobać się naszym klientom i zachęcać do zakupów.

Prosty, czytelny, przyjazny e-sklep czyli funkcjonalność

Wszystkie produkty powinny być ułożone i podzielone według rzeczowych i jasnych kryteriów. Fundamentalne znaczenie ma strona z produktem, bo tu klient zagląda najczęściej. Nagłówki z nazwami towarów, muszą być czytelne oraz niepowtarzalne. Opisy produktów powinny być oryginalne, barwne, a także zachęcające do zakupów. W żadnym wypadku nie wolno kopiować opisów z innych stron czy sklepów. Ma to zasadniczy wpływ na pozycjonowanie. Google nie lubi plagiatów i taki sklep raczej nigdy nie zawita na pierwszych stronach wyszukiwarki. Im więcej unikalnego tekstu tym lepsze wyniki. Kolejnym bardzo ważnym elementem są zdjęcia. Aby dobrze wyeksponować produkt zdjęcie musi być duże, wyraźne i estetyczne. Dziś dysponujemy wieloma programami do obróbki fotografii, dzięki którym poprawiamy kolorystykę, ostrość, rozjaśniamy lub przyciemniamy. Warto pamiętać jednak, że dobre zdjęcie do dobrze wyglądające już w aparacie, a programy służą tylko do delikatnego retuszu.

Warto zadbać o to, aby klient mógł łatwo i szybko znaleźć interesujące go dane. Zatem należy wspomnieć o kilku innych niezbędnych detalach.

  1. Należałoby umieścić go w widocznym miejscu.
  2. Informacje na temat płatności i sposobu dostawy. Obecnie mamy do wyboru różne rodzaje płatności i dostaw. Warto zadbać, aby nasz klient miał wybór.
  3. Istotne szczegóły wydłużające czas pobytu na stronie sklepu internetowego. Umieszczamy zakładki z informacjami i produktach polecanych, najnowszych, bestsellerach, najczęściej kupowanych lub produktach powiązanych.
  4. Jeśli piszemy bloga, to również warto go umieścić, jest to ostatnio bardzo modne, a także polecane przy pozycjonowaniu.
  5. Kontakt e-mail i telefoniczny także bardzo ważny.

Promocja sklepu internetowego

Powszechne wiadomo, że konkurencja w obszarze handlu internetowego jest gigantyczna. Nawet najlepiej zoptymalizowany sklep nie poradzi sobie bez skutecznych działań promocyjnych. Z pośród  działań rozgłaszających możemy wyróżnić:

  1. Reklama w wyszukiwarce Google np. Google Ad Words
  2. To długotrwały proces, jednak w dłuższej perspektywie przynoszący wiele korzyści.
  3. Content marketing – mogą to być kampanie prowadzone na innych portalach przez platformy contentowe, lub blog prowadzony samodzielnie.
  4. Media społecznościowe – bardzo dobre narzędzie do budowania wizerunku, przedstawiania produktów, dyskutowania.
  5. E-mailing – maile, które umożliwiają przedstawienie klientom szerokiej oferty. Kampanie meilingowe – permission marketing – jest duże prawdopodobieństwo, iż klienci, którzy wyrazili zgodę przeczytają ofertę przed jej usunięciem.
  6. Marketing szeptany – z jednej strony może służyć do budowania zaplecza linków, z drugiej do budowania wizerunku i informowania o istnieniu świetnego sklepu i zachęcania do zakupów.
  7. Marketing wirusowy – wyjątkowo trudny w realizacji. Jednak wykonany z pomysłem oraz umieszczony np. na fb, może zostać kopiowany i udostępniany dużej liczbie użytkowników.

Sprawna obsługa sklepu internetowego

Odpowiednia obsługa klientów jest szczególnie ważna, gdyż wielu użytkowników Internetu w dalszym ciągu ma bardzo ograniczone zaufanie do wirtualnych sprzedawców. Nic dziwnego, oszustów w internecie nie brakuje. Jak sprawić, aby klienci nam zaufali?

Po pierwsze na stronie sklepu muszą znajdować się wszystkie informacje w sposób wyczerpujący, tak aby klient nie musiał o nie dopytywać. Klient nie może długo czekać na kontakt z obsługą, w innym przypadku zniechęci się. Szybka reakcja na złożone zamówienie. Natychmiast po złożeniu zamówienia powinien otrzymać informację na temat jego przetwarzania, lub mógł dokonać tego na stronie. Transakcje wykonywanie wirtualnie to nie to samo co zakupy w tradycyjnym sklepie. Tutaj podejście do klienta to rzecz najistotniejsza. Profesjonalizm w każdym calu to bazowa zasada. Życzliwe, uczciwe i serdeczne podejście. Możliwość reklamacji w sklepie internetowym to już norma. Traktować ją należy jako zdobycie zaufania klienta i sympatię do marki. Towar należy starannie zapakować, zabezpieczyć i dostarczyć w jak najszybszym terminie.

Wbrew pozorom sklep internetowy nie jest lekką i prostą formą sprzedaży. Jak każdy biznes wymaga wielu prac, uwagi, planowania i realizacji tych planów. Obsługa to nie tylko sprzedaż, ale przede wszystkim dobry kontakt z klientem, informacja, reklama i inne. Przygotuj się tego uważnie i zrób to lepiej niż inni, bo to jest gwarancją sukcesu.

Zobacz również


Nasza oferta
Najnowsze realizacje
Nasze realizacje

Pokażemy Twoje najlepsze strony!
Zadzwoń: 501 146 031
Najnowsze na stronie
Kilka słów o nas

Projektujemy i tworzymy nowoczesne, responsywne oraz zoptymalizowane strony i sklepy internetowe. Oferujemy: strony www Olsztyn, pozycjonowanie stron, strony internetowe Olsztyn, sklepy internetowe Olsztyn, fotografię na potrzeby stron, szablony allegro.

Szybki kontakt

Estymo
tel.: 501 146 031
tel.: 502 243 838
e-mail: biuro@estymo.pl

Copyright (C) estymo.pl Facebook Twitter Mapa strony Polityka prywatności Realizacja: Estymo