Strona główna » Aktualności » Strony produktowe – optymalizacja

Strony produktowe – optymalizacja

Strony produktowe – optymalizacja

Jak zainteresować klienta ofertą w internecie? Jak zwiększyć sprzedaż, czyli jak osiągnąć sukces sklepu internetowego. Powodzenie w prowadzeniu stron WWW produktowych zależy od wielu czynników. Jednym z nich i bardzo ważnym jest optymalizacja, czyli prostota, czytelność i funkcjonalność. Strony internetowe bez optymalizacji są słabsze, źle oceniane w wyszukiwarkach, przez co ich widoczność spada. Często brakuje zdjęć, ciekawych, rzeczowych opisów i dobrej nawigacji. Dobry opis to podstawa. Opis powinien być jasny i konkretny i nie skopiowany ze strony producenta lub innych stron. Takie działanie wyróżnia sklep w rankingach wyszukiwania. Czasami producent danego produktu wymaga kopiowania oryginalnego opisu, jednak można zawsze dodać jeszcze coś od siebie używając języka korzyści. Należy także pamiętać, aby w opisie używać słów kluczowych i nagłówków H1, H2 oraz wprowadzić możliwość oceny produktu.

Ważnym elementem są zdjęcia. Warto zwrócić uwagę, aby były wyraźne i oddawały realny wygląd produktu. Dobrze gdy fotografie mają takie samo tło, wprowadza to porządek i estetyczny wygląd. Czyli zwyczajnie przyjemnie się ogląda. Warto zadbać aby zdjęcie było dobrej jakości i wprowadzić możliwość powiększenia, gdyż klienta zwykle interesują detale. Zasadniczą kwestią w optymalizacji jest czas ładowania strony i należałoby kompresować fotografie tak by nie zajmowały dużo miejsca. I uwaga – zawsze pamiętamy o nazywaniu obrazów i atrybutach alt.

Adres URL stron internetowych

Adresy URL stron internetowych nie powinny być zbyt zawiły i długi. Należy zawrzeć w nim słowo kluczowe tj. nazwę produktu i jego ścieżkę. Zazwyczaj adres jest prosty, łatwy do zapamiętania i przyjazny użytkownikowi. Strony produktowe zwykle pozycjonuje się na maksymalnie 10 fraz kluczowych. W związku z tym, iż zawierają one mało teksu, aczkolwiek zdarza się zobaczyć bardzo rozbudowane opisy. Wybrane słowa kluczowe umieszcza się w tytule, opisie i meta-tagach w tekście źródłowym strony internetowej.

Strony produktowe często linkujemy zewnętrznie. To znaczy dodajemy link  lub slider w opisie danego produktu. Bardzo modnym i dobrym rozwiązaniem jest umieszczanie podobnych produktów w wyborze. Wskazywanie co wybrali inni użytkownicy lub umieszczanie przycisku np. bestseller,  najczęściej kupowane czy polecane.

sklepy internetowe

Projekt graficzny i spójność wizualna

Na wybór danego sklepu internetowego składa się także jego wygląd, estetyczny, czytelny, ze starannie dobraną kolorystyką, układem produktów, promocjami. Jeśli chodzi o design to tu rolę odgrywa grafik, któremu zlecamy wykonanie strony internetowej. Warto zadbać aby przyciski takie jak dodaj do koszyka były  dobrze wyeksponowane. Idealnym rozwiązaniem jest pokazywanie ikonki koszyka wraz z dodanymi artykułami i ich ceną, oraz komunikatem o kosztach wysyłki. Czasem informacja, że do darmowej wysyłki brak paru złotych spowoduje, że klient doda do koszyka kolejny produkt. Cena. Jest ona najważniejszym elementem w zasadzie decydującym o zakupie. Należy ją  wyróżnić. Nie wolno ukrywać żadnych dodatkowych kosztów, gdyż może to zniechęcić klienta. Cena od początku do końca musi być przejrzysta.

Liczba użytkowników mobilnych znacznie rośnie i dobrze byłoby zadbać o to by strona produktowa była responsywna i przyjazna właśnie dla nich. Na atrakcyjność sklepów internetowych składa się więcej argumentów jednak to podstawowa tgz. pigułka której warto przestrzegać.

Zobacz również


Nasza oferta
Najnowsze realizacje
Nasze realizacje

Pokażemy Twoje najlepsze strony!
Zadzwoń: 501 146 031
Najnowsze na stronie
Kilka słów o nas

Projektujemy i tworzymy nowoczesne, responsywne oraz zoptymalizowane strony i sklepy internetowe. Oferujemy: strony www Olsztyn, pozycjonowanie stron, strony internetowe Olsztyn, sklepy internetowe Olsztyn, fotografię na potrzeby stron, szablony allegro.

Szybki kontakt

Estymo
tel.: 501 146 031
tel.: 502 243 838
e-mail: biuro@estymo.pl

Copyright (C) estymo.pl Facebook Google Plus Twitter Kanał RSS Mapa strony Polityka prywatności Realizacja: Estymo